Info : comptabilité en Belgique
Thread poster: ckatsidonis
ckatsidonis
ckatsidonis  Identity Verified
Belgium
Local time: 15:06
English to French
+ ...
Mar 2, 2003

Bonjour à tous,



Est-ce que quelqu\'un pourrait me renseigner sur le montant moyen qu\'il faut dépenser (mensuellement ou annuellement) pour qu\'un comptable professionnel se charge de la comptabilité de l\'activité d\'un indépendant ?



J\'aimerais en effet déléguer ma compta mais je n\'y connais pas grand-chose...



Je vous remercie d\'avance.



Charalambos


 
Fabien Callut
Fabien Callut
Belgium
Local time: 15:06
German to French
+ ...
C'est pas très cher Mar 3, 2003

Bonjour,

Je suis traducteur indépendant en Belgique et je paye les services d\'un comptable. Ca ne me coûte pas très cher (150 € par trimestre) et ça me simplifie la vie. Normalement, les comptables ne demandent pas un prix exorbitant pour s\'occuper des affaires d\'un traducteur.


 
Ann VDP
Ann VDP
Local time: 15:06
French to Dutch
+ ...
Comptabilité Mar 3, 2003

En général je paie 170 € par trimestre et env. 250 € pour remplir les papiers pour les impôts (une fois par an au mois de mai/juin).

Cela dépend évidemment de la quantité de factures...



Anneken


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Info : comptabilité en Belgique






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »